7353 "Blue Tiger" Mil Mi-24V Hind E (Mi-35)
Registrace | 7353 |
---|---|
Typ | Mil Mi-24V Hind E (Mi-35) |
Majitel a provozovatel | Armáda |
Vyroben | 2002 |
Výrobní číslo | 087353 |
Stav | nelétá - vyřazen |
Do služby uveden jako 7353 | 2003 |
Ze služby vyřazen | neuvedeno / není známo |
Štítky:
O vrtulníku
Vyhrál ocenění za nejlépe namalovaný stroj, Turecko, Tiger Meet (2005). V srpnu 2017 prošel vrtulník generální opravou a byla mu opět vrácena klasická kamufláž.Mil Mi-24V Hind E trupového čísla 7353 (v. č. 087353) byl středně těžký bitevní vrtulník. Byl poháněn dvěma motory Klimov TV3-117V.
Časová osa vrtulníku
2002-00-00 | 2002 | Vyroben | |||
2003-01-27 | 27. 1. 2003 | Na 33. základně vrtulníkového letectva v Přerově-Bochoři přistál ruský transportní letoun An-124 Ruslan, v jehož útrobách byly v rozloženém stavu tři vrtulníky Mi-24 (7353, 7354 a 7355) ve standardní zeleno-šedé “NATO” kamufláži s výsostnými znaky v provedení low-visibility.. zdroj | |||
2003-02-01 | 2003 | Uveden do služby Armády jako 7353 zdroj | |||
2005-04-10 | 10. 4. 2005 | Zahájení realizace nátěru "Modrého Tygra" podle návrhu J. Havránka. ta byla dokončena o deset dní později. zdroj | |||
2005-05-02 | 2. 5. 2005 | Vrtulník získal cenu pro nejlépe zbarvené letadlo s tygřími motivy na 41. NATO Tiger Meet na turecké letecké základně Balikesir zdroj | |||
2010-05-04 | 4. 5. 2010 | V podvečerních hodinách během cvičení Flying Rhino. Vzniklá závada na hydraulickém systému (řízení vrtulníku) donutila posádku provést bezpečnostní přistání do terénu kousek od obce Třešť na Jihlavsku. Nehoda se obešla bez zranění a byla posádkou správně a bezpečně vyřešena. Vrtulník byl krátce na to opraven a uveden opět do provozu. zdroj | |||
2015-05-27 | 27. 5. 2015 | Vrtulník provedl poslední let v kamufláži "Modrého tygra" s posádkou ve složení kpt.Brom, npor. Hynčica, prap. Tisoň. Posádka provedla výcvik v provádění blízké letecké podpory pozemních jednotek v přízemní výšce (CAS LL- Close Air Support Low Level) v trvání 1 hodina 25 minut. zdroj | |||
2015-12-31 | 12. 2015 | Ke konci roku 2015 byl vrtulník předán do Leteckých opraven LOM Praha s.p. k provedení generální opravy. Po té by měla být vrtulníku prodloužena životnost o dalších 7 let a 1000 letových hodin. zdroj | |||
2017-12-01 | 12. 2017 | Byla dokončena generální oprava v LOM PRAHA s.p. zdroj | |||
2019-06-19 | 19. 6. 2019 | Vrtulník byl vážně poškozen při nouzovém přistání ve vojenském prostoru Libavá. zdroj |
Sdílet vrtulník
Galerie
O výrobci
Moskevský vrtulníkový závod M. L. Mila (anglicky označován jako Mil Helicopters) je ruská konstrukční kancelář založená v roce 1947 Michailem Leonťjevičem Milem. V roce 2006 se Mil, společně dalšími ostatními ruskými výrobci vrtulníků Kamov a Rostvertol, stal součástí koncernu Vertolety Rossii (česky Ruské vrtulníky). Obchodní značka Mil zůstala u vrtulníků zachována.
Závod sídlí v Ljuberckém rajónu v Moskevské oblasti, nedaleko Moskvy.
V databázi Helidat.cz je 615 vrtulníků, u kterých je uveden jako výrobce Mil.
O provozovateli
Označením Armáda je myšlen provoz pod všemi vojenskými leteckými útvary.
- 1950–1954 – Československá armáda (ČSA)
- 1954–1990 – Československá lidová armáda (ČSLA)
- 1990–1992 – Československá armáda (ČSA)
- od 1993 – Armáda České republiky (AČR)
Domovská stránka: www.acr.army.cz
V databázi Helidat.cz je 491 vrtulníků, u kterých je uveden jako provozovatel Armáda.
Komentáře
Podobné vrtulníky
Informace o tomto vrtulníku byly naposledy upraveny 20. 9. 2024
Sdílet vrtulník