6040 Mil Mi-24DU Hind
Registrace | 6040 |
---|---|
Typ | Mil Mi-24DU Hind |
Majitel a provozovatel | Armáda |
Vyroben | 1985 |
Výrobní číslo | 7306040 |
Stav | nelétá |
Do služby uveden jako 6040 | 8. 10. 1985 |
Ze služby vyřazen | 23. 10. 1992 |
Štítky:
O vrtulníku
Vrtulník byl převeden do stavu Armády SR. V dnešní době se nachází ve VHM Piešťany.Mil Mi-24DU Hind trupového čísla 6040 (v. č. 7306040) byl středně těžký cvičný vrtulník vycházející z verze D (U jako učebnyj), kde místo střelce není vybaveno kulometem, ale malou přístrojovou deskou pro instruktora. Byl poháněn dvěma motory Klimov TV3-117V.
Časová osa vrtulníku
1985-00-00 | 1985 | Vyroben | |||
1985-07-31 | 31. 7. 1985 | ![]() | zařazený do provozu zdroj | ||
1985-08-21 | 21. 8. 1985 | ![]() | zalétání stroje zdroj | ||
1985-09-27 | 27. 9. 1985 | ![]() | začátek přeletu do ČSSR zdroj | ||
1985-10-08 | 8. 10. 1985 | Uveden do služby Armády jako 6040 zdroj | |||
1985-10-08 | 8. 10. 1985 | ![]() | ukončení přeletu do ČSSR s 12 mezipřistáními zdroj | ||
1985-12-13 | 13. 12. 1985 | ![]() | první let v ČSSR zdroj | ||
1985-12-18 | 18. 12. 1985 | ![]() | 2. vrl 11. vrp, Plzeň-Bory zdroj | ||
1991-08-01 | 1. 8. 1991 | ![]() | 1. vrl 11. vrp, Plzeň-Líně zdroj | ||
1992-10-22 | 22. 10. 1992 | ![]() | vyřazený z evidence útvaru Plzeň-Líně zdroj | ||
1992-10-23 | 23. 10. 1992 | Vyřazen ze služby Armády zdroj | |||
1992-10-23 | 23. 10. 1992 | ![]() | stroj převzala Slovenská republika: nálet 951,54 hodiny / 2317 letů, zůstatková hodnota stanovena na 4 120 208 Kčs zdroj | ||
1992-10-27 | 27. 10. 1992 | ![]() | přelet Plzeň-Líně - Sliač zdroj | ||
1992-12-09 | 9. 12. 1992 | ![]() | přelet Sliač - Prešov zdroj | ||
1993-00-01 | 1. 1993 | ![]() | přidělen kmenový technik: palubní technik kpt. Vratislav Bradáč zdroj | ||
1995-08-01 | 1. 8. 1995 | ![]() | výstupní kontrola ve výrobním závodě zdroj | ||
1995-08-02 | 2. 8. 1995 | ![]() | první let zdroj | ||
1995-12-31 | 31. 12. 1995 | ![]() | nálet 955 hodin zdroj | ||
1997-03-14 | 14. 3. 1997 | ![]() | odeslán na GO 1 na Ukrajinu: nálet 957,26 hodin zdroj | ||
1997-03-15 | 15. 3. 1997 | ![]() | začátek GO zdroj | ||
1997-06-26 | 26. 6. 1997 | ![]() | ukončení GO zdroj | ||
1997-06-30 | 30. 6. 1997 | ![]() | vrtulník převzal útvar v Prešově zdroj | ||
2001-10-04 | 4. 10. 2001 | ![]() | Ve 14.15 start, ve 14.30 při nízkém letu 40 m nad terénem střet s jistícím drátem vysokého napětí nad přehradou Ružín u Margecan. Nouzové přistání do terénu s poškozenými listy nosného rotoru. Po opravě přímo na místě vrtulník přeletěl na 34. LZ v Prešově. zdroj | ||
2003-02-20 | 20. 2. 2003 | ![]() | poslední let, nálet 1590,15 hodin / 4350 letů zdroj | ||
2004-06-26 | 26. 6. 2004 | ![]() | konec technické životnosti zdroj | ||
2006-00-01 | 1. 2006 | ![]() | Vojenské historické muzeum Piešťany zdroj |
Galerie
Pokud máte vlastní fotografii, která by se do galerie hodila, můžete nám jí poslat.
O výrobci
Moskevský vrtulníkový závod M. L. Mila (anglicky označován jako Mil Helicopters) je ruská konstrukční kancelář založená v roce 1947 Michailem Leonťjevičem Milem. V roce 2006 se Mil, společně dalšími ostatními ruskými výrobci vrtulníků Kamov a Rostvertol, stal součástí koncernu Vertolety Rossii (česky Ruské vrtulníky). Obchodní značka Mil zůstala u vrtulníků zachována.
Závod sídlí v Ljuberckém rajónu v Moskevské oblasti, nedaleko Moskvy.
V databázi Helidat.cz je 615 vrtulníků, u kterých je uveden jako výrobce Mil.
O provozovateli
Označením Armáda je myšlen provoz pod všemi vojenskými leteckými útvary.
- 1950–1954 – Československá armáda (ČSA)
- 1954–1990 – Československá lidová armáda (ČSLA)
- 1990–1992 – Československá armáda (ČSA)
- od 1993 – Armáda České republiky (AČR)
Domovská stránka: www.acr.army.cz
V databázi Helidat.cz je 479 vrtulníků, u kterých je uveden jako provozovatel Armáda.