0927 Mil Mi-24V Hind E (Mi-35)
Registrace | 0927 |
---|---|
Typ | Mil Mi-24V Hind E (Mi-35) |
Majitel a provozovatel | Armáda |
Vyroben | 1989 |
Výrobní číslo | 730927 |
Stav | nelétá |
Do služby uveden jako 0927 | 29. 3. 1989 |
Ze služby vyřazen | 23. 10. 1992 |
Štítky:
O vrtulníku
Vrtulník byl převeden do stavu Armády SR. V dnešní době se nachází ve VHM Piešťany.Mil Mi-24V Hind E trupového čísla 0927 (v. č. 730927) byl středně těžký bitevní vrtulník. Byl poháněn dvěma motory Klimov TV3-117V.
Časová osa vrtulníku
1989-00-00 | 1989 | Vyroben | |||
1989-01-03 | 3. 1. 1989 | zařazený do provozu zdroj | |||
1989-01-21 | 21. 1. 1989 | zalétání stroje zdroj | |||
1989-02-22 | 22. 2. 1989 | opustil výrobní závod zdroj | |||
1989-03-06 | 6. 3. 1989 | ukončení přeletu na letiště Plzeň-Bory v ČSSR zdroj | |||
1989-03-29 | 29. 3. 1989 | Uveden do služby Armády jako 0927 zdroj | |||
1989-03-29 | 29. 3. 1989 | dodán 11. vrp, Plzeň-Bory, přidělen 1. vrl zdroj | |||
1989-06-07 | 7. 6. 1989 | vrtulník převzat, Plzeň-Bory zdroj | |||
1991-00-01 | 1. 1991 | přidělen kmenový technik: palubní technik nrtm. Marián moyzes zdroj | |||
1991-09-08 | 8. 9. 1991 | 1. vrl, 11. vrp, Plzeň-Líně zdroj | |||
1992-10-22 | 22. 10. 1992 | vyřazený z evidence útvaru Plzeň-Líně zdroj | |||
1992-10-23 | 23. 10. 1992 | Vyřazen ze služby Armády zdroj | |||
1992-10-23 | 23. 10. 1992 | stroj převzala Slovenská republika: nálet 435,15 hodiny / 1960 letů, zůstatková hodnota stanovena na 23 528 257 Kčs zdroj | |||
1992-10-27 | 27. 10. 1992 | přelet Plzeň-Líně - Sliač zdroj | |||
1993-00-01 | 1. 1993 | přidělen kmenový technik: palubní technik rtm. Kamil Švehlák zdroj | |||
1993-01-14 | 14. 1. 1993 | přelet Sliač - Prešov zdroj | |||
1995-12-31 | 31. 12. 1995 | nálet 839 hodin zdroj | |||
1998-05-01 | 1. 5. 1998 | IDEE 98 Trenčín, letová ukázka zdroj | |||
1998-12-31 | 31. 12. 1998 | vyčerpaný resurs do GO, odstavený zdroj | |||
2002-11-08 | 8. 11. 2002 | odeslán na GO.1 do LO Trenčín: nálet 995,13 hodin / 2543 letů zdroj | |||
2005-11-04 | 4. 11. 2005 | ukončení GO.1, prodloužení životnosti 1000 hodin nebo 7 let zdroj | |||
2006-00-01 | 1. 2006 | přidělen kmenový technik: palubní technik rtm. Filip Šoltés zdroj | |||
2008-04-28 | 28. 4. 2008 | IDEB 2008 Bratislava, přeletová skupina zdroj | |||
2010-05-29 | 29. 5. 2010 | Národní letecké dny, Piešťany zdroj | |||
2011-00-01 | 1. 2011 | přidělen kmenový technik: technik Radoslav Šingľár zdroj | |||
2011-04-26 | 26. 4. 2011 | letuschopný, nálet 1575,19 / 4288 letů zdroj | |||
2011-08-27 | 27. 8. 2011 | poslední veřejná prezentace, statická ukázka během SIAF na letišti Sliač zdroj | |||
2011-09-20 | 20. 9. 2011 | poslední let: 1605,45 hodin / 4419 letů zdroj | |||
2011-12-31 | 31. 12. 2011 | konec technické životnosti zdroj |
Galerie
Pokud máte vlastní fotografii, která by se do galerie hodila, můžete nám jí poslat.
O výrobci
Moskevský vrtulníkový závod M. L. Mila (anglicky označován jako Mil Helicopters) je ruská konstrukční kancelář založená v roce 1947 Michailem Leonťjevičem Milem. V roce 2006 se Mil, společně dalšími ostatními ruskými výrobci vrtulníků Kamov a Rostvertol, stal součástí koncernu Vertolety Rossii (česky Ruské vrtulníky). Obchodní značka Mil zůstala u vrtulníků zachována.
Závod sídlí v Ljuberckém rajónu v Moskevské oblasti, nedaleko Moskvy.
V databázi Helidat.cz je 615 vrtulníků, u kterých je uveden jako výrobce Mil.
O provozovateli
Označením Armáda je myšlen provoz pod všemi vojenskými leteckými útvary.
- 1950–1954 – Československá armáda (ČSA)
- 1954–1990 – Československá lidová armáda (ČSLA)
- 1990–1992 – Československá armáda (ČSA)
- od 1993 – Armáda České republiky (AČR)
Domovská stránka: www.acr.army.cz
V databázi Helidat.cz je 491 vrtulníků, u kterých je uveden jako provozovatel Armáda.