0833 Mil Mi-24V Hind E (Mi-35)
Registrace | 0833 |
---|---|
Typ | Mil Mi-24V Hind E (Mi-35) |
Majitel a provozovatel | Armáda |
Vyroben | 1988 |
Výrobní číslo | 730833 |
Stav | nelétá |
Do služby uveden jako 0833 | 5. 4. 1988 |
Ze služby vyřazen | 23. 10. 1992 |
Štítky:
O vrtulníku
Vrtulník byl převeden do stavu Armády SR.Mil Mi-24V Hind E trupového čísla 0833 (v. č. 730833) byl středně těžký bitevní vrtulník. Byl poháněn dvěma motory Klimov TV3-117V.
Časová osa vrtulníku
1988-00-00 | 1988 | Vyroben | |||
1988-03-09 | 9. 3. 1988 | ![]() | zařazený do provozu zdroj | ||
1988-03-16 | 16. 3. 1988 | ![]() | zalétání stroje zdroj | ||
1988-04-00 | 4. 1988 | ![]() | opustil výrobní závod zdroj | ||
1988-04-05 | 5. 4. 1988 | Uveden do služby Armády jako 0833 zdroj | |||
1991-09-08 | 8. 9. 1991 | ![]() | 1. vrl, 11. vrp, Plzeň-Líně zdroj | ||
1992-10-22 | 22. 10. 1992 | ![]() | vyřazený z evidence útvaru Plzeň-Líně zdroj | ||
1992-10-23 | 23. 10. 1992 | Vyřazen ze služby Armády zdroj | |||
1992-10-23 | 23. 10. 1992 | ![]() | stroj převzala Slovenská republika: nálet 506,01 hodiny / 1540 letů, zůstatková hodnota stanovena na 20 740 799 Kčs zdroj | ||
1992-10-27 | 27. 10. 1992 | ![]() | přelet Plzeň-Líně - Sliač zdroj | ||
1993-00-01 | 1. 1993 | ![]() | přidělen kmenový technik: palubní technik nrtm. David Sedlář zdroj | ||
1993-01-15 | 15. 1. 1993 | ![]() | přelet Sliač - Prešov zdroj | ||
1993-09-00 | 9. 1993 | ![]() | Flug Messe Wiener Neustadt, Rakousko zdroj | ||
1994-06-18 | 18. 6. 1994 | ![]() | letecký Kuchyňa zdroj | ||
1994-08-25 | 25. 8. 1994 | ![]() | oslavy SNP na letišti Očová zdroj | ||
1995-12-31 | 31. 12. 1995 | ![]() | nálet 731 hodin zdroj | ||
1996-00-01 | 1. 1996 | ![]() | přidělen kmenový technik: palubní technik nprap. Martin Kropuch zdroj | ||
1998-04-05 | 5. 4. 1998 | ![]() | vrtulník převzal 11. vrp, Plzeň-Bory, přidělen 1. vrl zdroj | ||
1998-12-31 | 31. 12. 1998 | ![]() | vyčerpaný resurs do GO, odstavený zdroj | ||
2002-11-04 | 4. 11. 2002 | ![]() | odeslán na GO.1 do LO Trenčín: nálet 913,23 hodin / 2303 letů zdroj | ||
2006-00-01 | 1. 2006 | ![]() | přidělen kmenový technik: palubní technik rtn. Ivan Petrišák zdroj | ||
2006-03-16 | 16. 3. 2006 | ![]() | ukončení GO.1 zdroj | ||
2008-00-01 | 1. 2008 | ![]() | přidělen kmenový technik: palubní technik čet. Ľubomír Kozár zdroj | ||
2008-04-28 | 28. 4. 2008 | ![]() | IDEB 2008 Bratislava, přeletová skupina zdroj | ||
2010-05-04 | 4. 5. 2010 | ![]() | IDEB 2010 Bratislava, přeletová skupina zdroj | ||
2010-05-19 | 19. 5. 2010 | ![]() | Národní letecké dny, Piešťany zdroj | ||
2011-00-01 | 1. 2011 | ![]() | přidělen kmenový technik: palubní technik rtm. Peter Sedlák zdroj | ||
2011-05-02 | 2. 5. 2011 | ![]() | letuschopný, nálet 1540,58 / 4066 letů zdroj | ||
2011-08-27 | 27. 8. 2011 | ![]() | poslední veřejná prezentace, statická ukázka během SIAF na letišti Sliač zdroj | ||
2011-09-20 | 20. 9. 2011 | ![]() | poslední let: 1590,50 hodin / 4250 letů zdroj | ||
2011-12-31 | 31. 12. 2011 | ![]() | konec technické životnosti zdroj |
Galerie
Pokud máte vlastní fotografii, která by se do galerie hodila, můžete nám jí poslat.
O výrobci
Moskevský vrtulníkový závod M. L. Mila (anglicky označován jako Mil Helicopters) je ruská konstrukční kancelář založená v roce 1947 Michailem Leonťjevičem Milem. V roce 2006 se Mil, společně dalšími ostatními ruskými výrobci vrtulníků Kamov a Rostvertol, stal součástí koncernu Vertolety Rossii (česky Ruské vrtulníky). Obchodní značka Mil zůstala u vrtulníků zachována.
Závod sídlí v Ljuberckém rajónu v Moskevské oblasti, nedaleko Moskvy.
V databázi Helidat.cz je 615 vrtulníků, u kterých je uveden jako výrobce Mil.
O provozovateli
Označením Armáda je myšlen provoz pod všemi vojenskými leteckými útvary.
- 1950–1954 – Československá armáda (ČSA)
- 1954–1990 – Československá lidová armáda (ČSLA)
- 1990–1992 – Československá armáda (ČSA)
- od 1993 – Armáda České republiky (AČR)
Domovská stránka: www.acr.army.cz
V databázi Helidat.cz je 479 vrtulníků, u kterých je uveden jako provozovatel Armáda.