0708 Mil Mi-24V Hind E (Mi-35)
Registrace | 0708 |
---|---|
Typ | Mil Mi-24V Hind E (Mi-35) |
Majitel a provozovatel | Armáda |
Vyroben | 1985 |
Výrobní číslo | 730708 |
Stav | nelétá |
Do služby uveden jako 0708 | 21. 12. 1985 |
Ze služby vyřazen | 23. 10. 1992 |
Štítky:
O vrtulníku
Vrtulník byl převeden do stavu Armády SR.Mil Mi-24V Hind E trupového čísla 0708 (v. č. 730708) byl středně těžký bitevní vrtulník. Byl poháněn dvěma motory Klimov TV3-117V.
Časová osa vrtulníku
1985-00-00 | 1985 | Vyroben | |||
1985-10-16 | 16. 10. 1985 | zařazený do provozu zdroj | |||
1985-10-31 | 31. 10. 1985 | zalétání stroje zdroj | |||
1985-11-17 | 17. 11. 1985 | opustil výrobní závod zdroj | |||
1985-12-14 | 14. 12. 1985 | přelet na letiště Plzeň-Bory v ČSSR zdroj | |||
1985-12-21 | 21. 12. 1985 | Uveden do služby Armády jako 0708 zdroj | |||
1985-12-21 | 21. 12. 1985 | vrtulník převzal 11. vrp, Plzeň-Bory, přidělen 2. vrl zdroj | |||
1991-02-14 | 14. 2. 1991 | odeslán na revizi R.1 do LO Kbely: nálet 939,36 hodin zdroj | |||
1991-09-08 | 8. 9. 1991 | 2. vrl 11. vrp, Plzeň-Líně zdroj | |||
1992-10-22 | 22. 10. 1992 | vyřazený z evidence útvaru Plzeň-Líně zdroj | |||
1992-10-23 | 23. 10. 1992 | Vyřazen ze služby Armády zdroj | |||
1992-10-23 | 23. 10. 1992 | stroj převzala Slovenská republika: nálet 944,43 hodiny / 2642 letů, zůstatková hodnota stanovena na 19 317 047 Kčs zdroj | |||
1993-00-01 | 1. 1993 | přidělen kmenový technik: palubní technik npor. Helmut Hammer zdroj | |||
1993-07-07 | 7. 7. 1993 | ukončení revize R.1 (prodloužení životnosti o 300 hodin nebo 3 roky) zdroj | |||
1993-07-08 | 8. 7. 1993 | přelet Praha-Kbely - Prešov zdroj | |||
1994-08-25 | 25. 8. 1994 | oslavy SNP na letišti Očová zdroj | |||
1995-00-01 | 1. 1995 | přidělen kmenový technik: palubní technik kpt. Jozef Šimko zdroj | |||
1995-12-31 | 31. 12. 1995 | nálet 1236 hodin zdroj | |||
1997-00-01 | 1. 1997 | přidělen kmenový technik: palubní technik kpt. Miroslav Šrenkel zdroj | |||
1998-02-04 | 4. 2. 1998 | odeslán na GO.1 do LO Trenčín zdroj | |||
1998-12-31 | 31. 12. 1998 | zahájení GO.1 v LO Trenčín zdroj | |||
1999-12-15 | 15. 12. 1999 | ukončení GO.1 zdroj | |||
2000-00-01 | 1. 2000 | přidělen kmenový technik: technik prap. Jozef Šivecký zdroj | |||
2002-08-31 | 31. 8. 2002 | CIAF 2002 Hradec Králová zdroj | |||
2003-00-01 | 1. 2003 | přidělen kmenový technik: technik rtn. Peter Burik zdroj | |||
2004-00-01 | 1. 2004 | přidělen kmenový technik: technik rtn. Róbert Gerencser zdroj | |||
2004-06-12 | 12. 6. 2004 | SIAD 2004 Bratislava, přeletová skupina zdroj | |||
2005-08-27 | 27. 8. 2005 | Airshow Radom, Polsko zdroj | |||
2005-11-07 | 7. 11. 2005 | poslední let: 2203,41 hodin / 5547 letů zdroj | |||
2005-11-24 | 24. 11. 2005 | konec technické životnosti zdroj | |||
2006-00-01 | 1. 2006 | přidělen kmenový technik: palubní technik Pavel Hanko zdroj |
Sdílet vrtulník
Galerie
O výrobci
Moskevský vrtulníkový závod M. L. Mila (anglicky označován jako Mil Helicopters) je ruská konstrukční kancelář založená v roce 1947 Michailem Leonťjevičem Milem. V roce 2006 se Mil, společně dalšími ostatními ruskými výrobci vrtulníků Kamov a Rostvertol, stal součástí koncernu Vertolety Rossii (česky Ruské vrtulníky). Obchodní značka Mil zůstala u vrtulníků zachována.
Závod sídlí v Ljuberckém rajónu v Moskevské oblasti, nedaleko Moskvy.
V databázi Helidat.cz je 615 vrtulníků, u kterých je uveden jako výrobce Mil.
O provozovateli
Označením Armáda je myšlen provoz pod všemi vojenskými leteckými útvary.
- 1950–1954 – Československá armáda (ČSA)
- 1954–1990 – Československá lidová armáda (ČSLA)
- 1990–1992 – Československá armáda (ČSA)
- od 1993 – Armáda České republiky (AČR)
Domovská stránka: www.acr.army.cz
V databázi Helidat.cz je 491 vrtulníků, u kterých je uveden jako provozovatel Armáda.
Komentáře
Podobné vrtulníky
Informace o tomto vrtulníku byly naposledy upraveny 10. 2. 2021
Sdílet vrtulník