0222 Mil Mi-24D Hind D
Registrace | 0222 |
---|---|
Typ | Mil Mi-24D Hind D |
Majitel a provozovatel | Armáda |
Vyroben | 1982 |
Výrobní číslo | 340222 |
Stav | nelétá |
Do služby uveden jako 0222 | 3. 9. 1982 |
Ze služby vyřazen | 27. 10. 1992 |
Štítky:
O vrtulníku
Vrtulník byl převeden do stavu Armády SR.Mil Mi-24D Hind D trupového čísla 0222 (v. č. 340222) byl středně těžký bitevní vrtulník. Byl poháněn dvěma motory Klimov TV3-117V.
Časová osa vrtulníku
1982-00-00 | 1982 | Vyroben | |||
1982-05-05 | 5. 5. 1982 | ![]() | zařazení do provozu zdroj | ||
1982-05-14 | 14. 5. 1982 | ![]() | zalétání stroje zdroj | ||
1982-09-01 | 1. 9. 1982 | ![]() | stroj opustil výrobní závod zdroj | ||
1982-09-02 | 2. 9. 1982 | ![]() | dodaný vrtulníkovému útvaru v Prostějově zdroj | ||
1982-09-03 | 3. 9. 1982 | Uveden do služby Armády jako 0222 zdroj | |||
1982-09-03 | 3. 9. 1982 | ![]() | vrtulník převzal 51. vrp v Prostějově, přidělen 3. vrl zdroj | ||
1984-00-01 | 1. 1984 | ![]() | 1. vrl 51. vrp, Prostějov zdroj | ||
1988-09-10 | 10. 9. 1988 | ![]() | letecký den na letišti Praha - Kbely zdroj | ||
1990-05-29 | 29. 5. 1990 | ![]() | odeslán na GO.1 do Maďarska (LO Szigethalom Pestvidéki Gepgyár): nálet 983,09 hodin / 2223 letů zdroj | ||
1991-01-02 | 2. 1. 1991 | ![]() | ukončení GO.1 zdroj | ||
1992-09-04 | 4. 9. 1992 | ![]() | CSIAF92 Bratislava zdroj | ||
1992-10-22 | 22. 10. 1992 | ![]() | vyřazený z evidence útvaru v Prostějově zdroj | ||
1992-10-27 | 27. 10. 1992 | Vyřazen ze služby Armády zdroj | |||
1992-10-27 | 27. 10. 1992 | ![]() | stroj převzala Slovenská republika: nálet 1179,39 hodiny / 2674 letů, zůstatková hodnota stanovena na 13 726 983 Kčs zdroj | ||
1992-11-02 | 2. 11. 1992 | ![]() | přelet Prostějov - Sliač zdroj | ||
1992-12-09 | 9. 12. 1992 | ![]() | přelet Sliač - Prešov zdroj | ||
1993-00-01 | 1. 1993 | ![]() | přidělen kmenový technik: palubní technik rtm. Juraj Oĺha zdroj | ||
1995-09-23 | 23. 9. 1995 | ![]() | SIAD95 bratislava zdroj | ||
1995-12-31 | 31. 12. 1995 | ![]() | nálet 1700 hodin zdroj | ||
1998-00-01 | 1. 1998 | ![]() | přidělen kmenový technik: technik rtm. Marcel Filo zdroj | ||
2001-06-23 | 23. 6. 2001 | ![]() | odeslán na GO.2 do LO Trenčín: nálet 1890,10 hodin zdroj | ||
2004-00-01 | 1. 2004 | ![]() | přidělen kmenový technik: technik Viktor Tomčák zdroj | ||
2004-06-23 | 23. 6. 2004 | ![]() | ukončení GO.2 zdroj | ||
2005-00-01 | 1. 2005 | ![]() | přidělen kmenový technik: technik rtm. Silvester Suchý zdroj | ||
2006-00-01 | 1. 2006 | ![]() | přidělen kmenový technik: technik rtm. Peter Sedlák zdroj | ||
2008-00-01 | 1. 2008 | ![]() | pojmenován Asterix zdroj | ||
2009-06-13 | 13. 6. 2009 | ![]() | Národní letecké dny, Piešťany, přeletová skupina zdroj | ||
2010-05-29 | 29. 5. 2010 | ![]() | Národní letecké dny, Piešťany, přeletová skupina zdroj | ||
2011-05-00 | 5. 2011 | ![]() | konec technické životnosti zdroj | ||
2011-06-15 | 15. 6. 2011 | ![]() | uložen zdroj | ||
2011-06-23 | 23. 6. 2011 | ![]() | poslední let, nálet 2558,01 hodin / 6764 letů zdroj |
Sdílet vrtulník
Galerie

O výrobci
Moskevský vrtulníkový závod M. L. Mila (anglicky označován jako Mil Helicopters) je ruská konstrukční kancelář založená v roce 1947 Michailem Leonťjevičem Milem. V roce 2006 se Mil, společně dalšími ostatními ruskými výrobci vrtulníků Kamov a Rostvertol, stal součástí koncernu Vertolety Rossii (česky Ruské vrtulníky). Obchodní značka Mil zůstala u vrtulníků zachována.
Závod sídlí v Ljuberckém rajónu v Moskevské oblasti, nedaleko Moskvy.
V databázi Helidat.cz je 615 vrtulníků, u kterých je uveden jako výrobce Mil.
O provozovateli
Označením Armáda je myšlen provoz pod všemi vojenskými leteckými útvary.
- 1950–1954 – Československá armáda (ČSA)
- 1954–1990 – Československá lidová armáda (ČSLA)
- 1990–1992 – Československá armáda (ČSA)
- od 1993 – Armáda České republiky (AČR)
Domovská stránka: www.acr.army.cz
V databázi Helidat.cz je 479 vrtulníků, u kterých je uveden jako provozovatel Armáda.
Komentáře
Podobné vrtulníky
Informace o tomto vrtulníku byly naposledy upraveny 4. 9. 2020
Sdílet vrtulník