0149 Mil Mi-24D Hind D

Foto vrtulníku 0149 - Mil Mi-24D Hind D
Registrace0149
TypMil Mi-24D Hind D
Majitel a provozovatel Armáda
Vyroben 1981
Výrobní číslo M340149
Stav nelétá - převeden do zahraničí
Do služby uveden jako 0149 21. 4. 1981
Ze služby vyřazen 27. 10. 1992

Štítky:

O vrtulníku

Vrtulník byl vyroben v roce 1981 v SSSR. Do ČSSR, konkrétně Prostějova, přiletěl 20. dubna 1981. Byl přidělen k 51.vrp v Prostějově. V září 1982 byl přesunut na letiště Plzeň-Bory k odloučené 4. vrl 51.vrp (od srpna 1983 11. vrp). V srpnu 1987 se opět vrátil k 51.vrp do Prostějova, kde sloužil až do 22. října 1992. O pár dní později byl přidělen do stavu Armády Slovenské republiky s náletem necelých 1311 hodin (2915 letů). V dnešní době se nachází v Leteckém Múzeu v Košicích.

Mil Mi-24D Hind D trupového čísla 0149 (v. č. M340149) byl středně těžký bitevní vrtulník. Byl poháněn dvěma motory Klimov TV3-117V.


Časová osa vrtulníku

1981-00-001981Vyroben
1981-02-099. 2.
1981
vlajka neznámá zemězařazení do provozu zdroj
1981-02-2020. 2.
1981
vlajka neznámá zemězalétání stroje zdroj
1981-04-1313. 4.
1981
vlajka neznámá zeměstroj opustil výrobní závod zdroj
1981-04-2020. 4.
1981
vlajka neznámá zeměukončení přeletu na letiště Prostějov v ČSSR zdroj
1981-04-2121. 4.
1981
vlajka czUveden do služby Armády jako 0149 zdroj
1981-04-2121. 4.
1981
vlajka neznámá zeměvrtulník převzal 51. vrp v Prostějově, přidělen 3. vrl zdroj
1981-11-011. 11.
1981
vlajka neznámá země4. vrl 51. vrp, Prostějov zdroj
1982-09-1515. 9.
1982
vlajka neznámá zeměpřesun na letiště Plzeň-Bory, odloučená 4. vrl 51. vrp zdroj
1983-08-011. 8.
1983
vlajka neznámá země11. vrl, Plzeň-Bory zdroj
1985-07-011. 7.
1985
vlajka neznámá země1. vrl 11. vrp, Plzeň-Bory zdroj
1987-02-2323. 2.
1987
vlajka neznámá zeměodeslán na GO.1 do Maďarska (LO Szigethalom Pestvidéki Gepgyár): nálet 786 hodin zdroj
1987-09-077. 9.
1987
vlajka neznámá zeměukončení GO.1 zdroj
1988-02-055. 2.
1988
vlajka neznámá země2. vrl 51. vrp, Prostějov zdroj
1990-09-077. 9.
1990
vlajka neznámá zeměProstějov, prasknuté přední sklo operátora zdroj
1992-07-011. 7.
1992
vlajka neznámá zemězablokování páky kolektivního řízení spojené s nouzovým přistáním na letišti v Prostějově zdroj
1992-10-2222. 10.
1992
vlajka neznámá zeměvyřazený z evidence útvaru v Prostějově zdroj
1992-10-2727. 10.
1992
vlajka CZVyřazen ze služby Armády zdroj
1992-10-2727. 10.
1992
vlajka neznámá zeměstroj převzala Slovenská republika: nálet 1310,11 hodiny / 2915 letů, zůstatková hodnota byla stanovena na 7 204 315 Kčs zdroj
1992-11-022. 11.
1992
vlajka neznámá zeměpřelet Prostějov - Sliač zdroj
1992-12-1111. 12.
1992
vlajka neznámá zeměpřelet Sliač - Prešov zdroj
1993-00-011. 1993vlajka neznámá zeměpřidělen kmenový technik: palubní technik rtm. Ján Filo zdroj
1994-09-077. 9.
1994
vlajka neznámá zeměvyčerpán časový resurs do GO zdroj
2001-00-011. 2001vlajka neznámá zeměpřidělen kmenový technik: technik rtm. Peter Šimko zdroj
2001-12-1515. 12.
2001
vlajka neznámá zeměodeslán na GO.2 do LO Trenčín: nálet 1538,31 hodin zdroj
2003-09-2929. 9.
2003
vlajka neznámá zeměukončení GO.2 v LO Trenčín zdroj
2004-00-011. 2004vlajka neznámá zeměpřidělen kmenový technik: technik nrtm. Radovan Elizeuš zdroj
2005-00-011. 2005vlajka neznámá zeměpřidělen kmenový technik: technik nrtm. Rastislav Seman zdroj
2006-06-1212. 6.
2006
vlajka neznámá zeměAerovíkend Poprad, letová ukázka zdroj
2006-09-066. 9.
2006
vlajka neznámá zeměletecký den na letišti Boleráz zdroj
2009-06-1313. 6.
2009
vlajka neznámá zeměNárodní letecké dny - Piešťany, účast v přeletové skupině zdroj
2009-12-1515. 12.
2009
vlajka neznámá zeměposlední let: nálet 2316,49 hodiny / 5154 letů zdroj
2009-12-3131. 12.
2009
vlajka neznámá zeměkonec technické životnosti zdroj
2011-00-011. 2011vlajka neznámá zeměpřidělen kmenový technik: palubní technik pprap. Róbert Lacko zdroj
2015-01-012015vlajka skVrtulník se stal součástí sbírky Národného technického múzea - Múzea letectví v Košicích zdroj

Sdílet vrtulník

Galerie

Mil Mi.24D c/n M340149 Slovakia Air Force serial 0149
reklama

O výrobci

Moskevský vrtulníkový závod M. L. Mila (anglicky označován jako Mil Helicopters) je ruská konstrukční kancelář založená v roce 1947 Michailem Leonťjevičem Milem. V roce 2006 se Mil, společně dalšími ostatními ruskými výrobci vrtulníků Kamov a Rostvertol, stal součástí koncernu Vertolety Rossii (česky Ruské vrtulníky). Obchodní značka Mil zůstala u vrtulníků zachována.

Závod sídlí v Ljuberckém rajónu v Moskevské oblasti, nedaleko Moskvy.

V databázi Helidat.cz je 615 vrtulníků, u kterých je uveden jako výrobce Mil.

O provozovateli

Označením Armáda je myšlen provoz pod všemi vojenskými leteckými útvary.

  • 1950–1954 – Československá armáda (ČSA)
  • 1954–1990 – Československá lidová armáda (ČSLA)
  • 1990–1992 – Československá armáda (ČSA)
  • od 1993 – Armáda České republiky (AČR)

Domovská stránka: www.acr.army.cz

V databázi Helidat.cz je 479 vrtulníků, u kterých je uveden jako provozovatel Armáda.

Komentáře


Podobné vrtulníky

náhled 1247
1247

Mil Mi-4A Hound A
Armáda

náhled 0718
0718

Mil Mi-2Sz Hoplite
CLV

náhled 1770
1770

Mil Mi-4A Hound A
Armáda

náhled 2520
2520

Mil Mi-8T Hip
Armáda

náhled 0836
0836

Mil Mi-8 PS-11 Hip
Armáda

náhled 0704
0704

Mil Mi-24V Hind E
Armáda

náhled 0839
0839

Mil Mi-17 Hip H
Armáda

náhled 8145
8145

Mil Mi-4A Hound A
Armáda

Informace o tomto vrtulníku byly naposledy upraveny 19. 8. 2019
Sdílet vrtulník