OK-OVE Mil Mi-4 Hound
Registrace | OK-OVE |
---|---|
Typ | Mil Mi-4 Hound |
Majitel a provozovatel | ČSA - Agrolet |
Vyroben | neuvedeno |
Výrobní číslo | 20399 |
Stav | nelétá |
Zapsán do LR ÚCL | 7. 4. 1961 |
Vymazán | 15. 10. 1974 |
Štítky:
O vrtulníku
Vrtulník byl zničen při nehodě 23. února 1966 ve Slovenském Rudohoří při snášení staré lanovky v oblasti Sirk-Revúca.Mil Mi-4 Hound registrační značky OK-OVE (v. č. 20399) byl střední víceúčelový vrtulník klasické konstrukce s čtyřlistým nosným rotorem a třílistým vyrovnávacím rotorem. Stroj je vybaven pevným (nezatahovatelným) čtyřbodovým kolovým podvozkem. Byl poháněn jedním motorem AŠ-82.
Časová osa vrtulníku
1960-02-01 | 1960 | Uveden do služby Armády jako 0399 zdroj | |||
1961-03-01 | 1961 | Vyřazen ze služby Armády zdroj | |||
1961-04-07 | 7. 4. 1961 | Zapsán do československého rejstříku jako OK-OVE zdroj | |||
1964-01-01 | 1964 | Vrtulník pomáhal v Brně s výstavbou vysílače Hády. zdroj | |||
1966-02-23 | 23. 2. 1966 | Nehoda ve slovenském Rudohoří při snášení staré lanovky v oblasti Sirk-Revúca. Vrtulník náhle ztratil výkon a tvrdě přistál. Nárazem byl silně poškozen a nebyl opravován. Posádka Josef Hejnal a František Střihavka vyvázla bez vážnějšího zranění. zdroj | |||
1974-10-15 | 15. 10. 1974 | Vymazán z československého rejstříku zdroj |
Galerie
Pokud máte vlastní fotografii, která by se do galerie hodila, můžete nám jí poslat.
O výrobci
Moskevský vrtulníkový závod M. L. Mila (anglicky označován jako Mil Helicopters) je ruská konstrukční kancelář založená v roce 1947 Michailem Leonťjevičem Milem. V roce 2006 se Mil, společně dalšími ostatními ruskými výrobci vrtulníků Kamov a Rostvertol, stal součástí koncernu Vertolety Rossii (česky Ruské vrtulníky). Obchodní značka Mil zůstala u vrtulníků zachována.
Závod sídlí v Ljuberckém rajónu v Moskevské oblasti, nedaleko Moskvy.
V databázi Helidat.cz je 615 vrtulníků, u kterých je uveden jako výrobce Mil.
O provozovateli
V roce 1951 vznikl v rámci ČSA odštěpný závod Agrolet, určený primárně pro zemědělské, lesnické a vodohospodářské letecké práce. K 1. lednu 1969 se Agrolet přetransformoval na samostatný podnik Slov-Air a tím byly tyto činnosti z kompetence ČSA vyjmuty.
V databázi Helidat.cz jsou 3 vrtulníky, u kterých je uveden jako provozovatel Agrolet a 3 vrtulníky označené štítkem Agrolet.
Komentáře
Podobné vrtulníky
Informace o tomto vrtulníku byly naposledy upraveny 21. 1. 2021