0813 Mil Mi-24V Hind E (Mi-35)
Registrace | 0813 |
---|---|
Typ | Mil Mi-24V Hind E (Mi-35) |
Majitel a provozovatel | Armáda |
Vyroben | 1987 |
Výrobní číslo | 730813 |
Stav | nelétá |
Do služby uveden jako 0813 | 8. 1. 1988 |
Ze služby vyřazen | 27. 10. 1992 |
Štítky:
O vrtulníku
Vrtulník byl převeden do stavu Armády SR.Mil Mi-24V Hind E trupového čísla 0813 (v. č. 730813) byl středně těžký bitevní vrtulník. Byl poháněn dvěma motory Klimov TV3-117V.
Časová osa vrtulníku
1987-00-00 | 1987 | Vyroben | |||
1987-05-00 | 5. 1987 | ![]() | vyroben zdroj | ||
1987-09-29 | 29. 9. 1987 | ![]() | zařazený do provozu zdroj | ||
1987-10-26 | 26. 10. 1987 | ![]() | zalétání stroje zdroj | ||
1987-12-01 | 1. 12. 1987 | ![]() | opustil výrobní závod zdroj | ||
1987-12-12 | 12. 12. 1987 | ![]() | přílet na letiště Plzeň-Bory v ČSSR zdroj | ||
1988-01-08 | 8. 1. 1988 | Uveden do služby Armády jako 0813 zdroj | |||
1988-01-08 | 8. 1. 1988 | ![]() | vrtulník převzal 11. vrp, Plzeň-Bory, přidělen 1. vrl zdroj | ||
1991-09-08 | 8. 9. 1991 | ![]() | 1. vrl, 11. vrp, Plzeň-Líně zdroj | ||
1992-10-21 | 21. 10. 1992 | ![]() | stroj převzala Slovenská republika: nálet 698,47 hodiny / 2009 letů, zůstatková hodnota stanovena na 14 681 819 Kčs zdroj | ||
1992-10-22 | 22. 10. 1992 | ![]() | vyřazený z evidence útvaru Plzeň-Líně zdroj | ||
1992-10-27 | 27. 10. 1992 | Vyřazen ze služby Armády zdroj | |||
1992-10-27 | 27. 10. 1992 | ![]() | přelet Plzeň-Líně - Sliač zdroj | ||
1993-00-01 | 1. 1993 | ![]() | přidělen kmenový technik: palubní technik rtm. Slavomír Jeník zdroj | ||
1994-08-20 | 20. 8. 1994 | ![]() | SIAD 94 Bratislava, letová ukázka zdroj | ||
1994-08-25 | 25. 8. 1994 | ![]() | oslavy SNP na letišti Očová zdroj | ||
1995-04-28 | 28. 4. 1995 | ![]() | odeslán na PTO do LO Trenčín: nálet 958,55 hodin / 2154 letů zdroj | ||
1996-00-01 | 1. 1996 | ![]() | přidělen kmenový technik: palubní technik rtm. Martin Kropuch zdroj | ||
1996-04-01 | 1. 4. 1996 | ![]() | ukončení PTO, prodloužení životnosti o 1000 hodin nebo 7 let zdroj | ||
1996-08-07 | 7. 8. 1996 | ![]() | předán do LO Trenčín kvůli zástavbě nového nezávislého druhého umělého horizontu do AIM 510 místo UKT-2 v kabině pilota - kapitána zdroj | ||
1997-00-01 | 1. 1997 | ![]() | přidělen kmenový technik: palubní technik nrtm. Marián Kall zdroj | ||
1997-01-23 | 23. 1. 1997 | ![]() | převzetí z LO Trenčín po zástavbě zdroj | ||
1997-06-20 | 20. 6. 1997 | ![]() | AIRPOWER 1997 Zeltweg, Rakousko zdroj | ||
1998-05-01 | 1. 5. 1998 | ![]() | IDEE 98 Trenčín, letová ukázka zdroj | ||
1999-06-05 | 5. 6. 1999 | ![]() | SIAD 99 Bratislava, letová ukázka zdroj | ||
2001-00-01 | 1. 2001 | ![]() | přidělen kmenový technik: palubní technik rtm. Pete Sedlák zdroj | ||
2001-06-02 | 2. 6. 2001 | ![]() | Helimeet International, ketiště Liege - Bierset v Belgii zdroj | ||
2001-09-08 | 8. 9. 2001 | ![]() | Radom Air Show, Polsko zdroj | ||
2002-06-07 | 7. 6. 2002 | ![]() | SIAD 2002 Bratislava, letová ukázka zdroj | ||
2002-06-08 | 8. 6. 2002 | ![]() | SIAD 2002 Bratislava, letová skupina zdroj | ||
2003-05-31 | 31. 5. 2003 | ![]() | letecký den Sliač, letová ukázka zdroj | ||
2004-06-12 | 12. 6. 2004 | ![]() | SIAD 2004 Bratislava, letová skupina zdroj | ||
2006-04-04 | 4. 4. 2006 | ![]() | poslední let: 1686,52 hodin / 4534 letů zdroj | ||
2007-08-00 | 8. 2007 | ![]() | Šarišský slet ULL, letiště Ražňany zdroj | ||
2007-11-30 | 30. 11. 2007 | ![]() | konec technické životnosti zdroj | ||
2010-02-00 | 2. 2010 | ![]() | poslední konzervační práce v Prešově, určen pro VHM Piešťany zdroj | ||
2011-00-01 | 1. 2011 | ![]() | přidělen kmenový technik: palubní technik nprap. Anton Zdeněk zdroj | ||
2012-04-29 | 29. 4. 2012 | ![]() | konec technické životnosti zdroj |
Galerie
Pokud máte vlastní fotografii, která by se do galerie hodila, můžete nám jí poslat.
O výrobci
Moskevský vrtulníkový závod M. L. Mila (anglicky označován jako Mil Helicopters) je ruská konstrukční kancelář založená v roce 1947 Michailem Leonťjevičem Milem. V roce 2006 se Mil, společně dalšími ostatními ruskými výrobci vrtulníků Kamov a Rostvertol, stal součástí koncernu Vertolety Rossii (česky Ruské vrtulníky). Obchodní značka Mil zůstala u vrtulníků zachována.
Závod sídlí v Ljuberckém rajónu v Moskevské oblasti, nedaleko Moskvy.
V databázi Helidat.cz je 615 vrtulníků, u kterých je uveden jako výrobce Mil.
O provozovateli
Označením Armáda je myšlen provoz pod všemi vojenskými leteckými útvary.
- 1950–1954 – Československá armáda (ČSA)
- 1954–1990 – Československá lidová armáda (ČSLA)
- 1990–1992 – Československá armáda (ČSA)
- od 1993 – Armáda České republiky (AČR)
Domovská stránka: www.acr.army.cz
V databázi Helidat.cz je 485 vrtulníků, u kterých je uveden jako provozovatel Armáda.