0813 Mil Mi-24V Hind E (Mi-35)

Foto vrtulníku 0813 - Mil Mi-24V Hind E
Registrace0813
TypMil Mi-24V Hind E (Mi-35)
Majitel a provozovatel Armáda
Vyroben 1987
Výrobní číslo 730813
Stav nelétá
Do služby uveden jako 0813 8. 1. 1988
Ze služby vyřazen 27. 10. 1992

Štítky:

O vrtulníku

Vrtulník byl převeden do stavu Armády SR.

Mil Mi-24V Hind E trupového čísla 0813 (v. č. 730813) byl středně těžký bitevní vrtulník. Byl poháněn dvěma motory Klimov TV3-117V.


Časová osa vrtulníku

1987-00-001987Vyroben
1987-05-005.
1987
vlajka neznámá zeměvyroben zdroj
1987-09-2929. 9.
1987
vlajka neznámá zemězařazený do provozu zdroj
1987-10-2626. 10.
1987
vlajka neznámá zemězalétání stroje zdroj
1987-12-011. 12.
1987
vlajka neznámá zeměopustil výrobní závod zdroj
1987-12-1212. 12.
1987
vlajka neznámá zeměpřílet na letiště Plzeň-Bory v ČSSR zdroj
1988-01-088. 1.
1988
vlajka czUveden do služby Armády jako 0813 zdroj
1988-01-088. 1.
1988
vlajka neznámá zeměvrtulník převzal 11. vrp, Plzeň-Bory, přidělen 1. vrl zdroj
1991-09-088. 9.
1991
vlajka neznámá země1. vrl, 11. vrp, Plzeň-Líně zdroj
1992-10-2121. 10.
1992
vlajka neznámá zeměstroj převzala Slovenská republika: nálet 698,47 hodiny / 2009 letů, zůstatková hodnota stanovena na 14 681 819 Kčs zdroj
1992-10-2222. 10.
1992
vlajka neznámá zeměvyřazený z evidence útvaru Plzeň-Líně zdroj
1992-10-2727. 10.
1992
vlajka czVyřazen ze služby Armády zdroj
1992-10-2727. 10.
1992
vlajka neznámá zeměpřelet Plzeň-Líně - Sliač zdroj
1993-00-011. 1993vlajka neznámá zeměpřidělen kmenový technik: palubní technik rtm. Slavomír Jeník zdroj
1994-08-2020. 8.
1994
vlajka neznámá zeměSIAD 94 Bratislava, letová ukázka zdroj
1994-08-2525. 8.
1994
vlajka neznámá zeměoslavy SNP na letišti Očová zdroj
1995-04-2828. 4.
1995
vlajka neznámá zeměodeslán na PTO do LO Trenčín: nálet 958,55 hodin / 2154 letů zdroj
1996-00-011. 1996vlajka neznámá zeměpřidělen kmenový technik: palubní technik rtm. Martin Kropuch zdroj
1996-04-011. 4.
1996
vlajka neznámá zeměukončení PTO, prodloužení životnosti o 1000 hodin nebo 7 let zdroj
1996-08-077. 8.
1996
vlajka neznámá zeměpředán do LO Trenčín kvůli zástavbě nového nezávislého druhého umělého horizontu do AIM 510 místo UKT-2 v kabině pilota - kapitána zdroj
1997-00-011. 1997vlajka neznámá zeměpřidělen kmenový technik: palubní technik nrtm. Marián Kall zdroj
1997-01-2323. 1.
1997
vlajka neznámá zeměpřevzetí z LO Trenčín po zástavbě zdroj
1997-06-2020. 6.
1997
vlajka neznámá zeměAIRPOWER 1997 Zeltweg, Rakousko zdroj
1998-05-011. 5.
1998
vlajka neznámá zeměIDEE 98 Trenčín, letová ukázka zdroj
1999-06-055. 6.
1999
vlajka neznámá zeměSIAD 99 Bratislava, letová ukázka zdroj
2001-00-011. 2001vlajka neznámá zeměpřidělen kmenový technik: palubní technik rtm. Pete Sedlák zdroj
2001-06-022. 6.
2001
vlajka neznámá zeměHelimeet International, ketiště Liege - Bierset v Belgii zdroj
2001-09-088. 9.
2001
vlajka neznámá zeměRadom Air Show, Polsko zdroj
2002-06-077. 6.
2002
vlajka neznámá zeměSIAD 2002 Bratislava, letová ukázka zdroj
2002-06-088. 6.
2002
vlajka neznámá zeměSIAD 2002 Bratislava, letová skupina zdroj
2003-05-3131. 5.
2003
vlajka neznámá zeměletecký den Sliač, letová ukázka zdroj
2004-06-1212. 6.
2004
vlajka neznámá zeměSIAD 2004 Bratislava, letová skupina zdroj
2006-04-044. 4.
2006
vlajka neznámá zeměposlední let: 1686,52 hodin / 4534 letů zdroj
2007-08-008.
2007
vlajka neznámá zeměŠarišský slet ULL, letiště Ražňany zdroj
2007-11-3030. 11.
2007
vlajka neznámá zeměkonec technické životnosti zdroj
2010-02-002.
2010
vlajka neznámá zeměposlední konzervační práce v Prešově, určen pro VHM Piešťany zdroj
2011-00-011. 2011vlajka neznámá zeměpřidělen kmenový technik: palubní technik nprap. Anton Zdeněk zdroj
2012-04-2929. 4.
2012
vlajka neznámá zeměkonec technické životnosti zdroj

Sdílet vrtulník

Galerie

reklama

O výrobci

Moskevský vrtulníkový závod M. L. Mila (anglicky označován jako Mil Helicopters) je ruská konstrukční kancelář založená v roce 1947 Michailem Leonťjevičem Milem. V roce 2006 se Mil, společně dalšími ostatními ruskými výrobci vrtulníků Kamov a Rostvertol, stal součástí koncernu Vertolety Rossii (česky Ruské vrtulníky). Obchodní značka Mil zůstala u vrtulníků zachována.

Závod sídlí v Ljuberckém rajónu v Moskevské oblasti, nedaleko Moskvy.

V databázi Helidat.cz je 615 vrtulníků, u kterých je uveden jako výrobce Mil.

O provozovateli

Označením Armáda je myšlen provoz pod všemi vojenskými leteckými útvary.

  • 1950–1954 – Československá armáda (ČSA)
  • 1954–1990 – Československá lidová armáda (ČSLA)
  • 1990–1992 – Československá armáda (ČSA)
  • od 1993 – Armáda České republiky (AČR)

Domovská stránka: www.acr.army.cz

V databázi Helidat.cz je 479 vrtulníků, u kterých je uveden jako provozovatel Armáda.

Komentáře


Podobné vrtulníky

náhled 7740
7740

Mil Mi-2T Hoplite
Armáda

náhled 2150
2150

Mil Mi-4B Hound A
Armáda

náhled 0893
0893

Mil Mi-4A Hound A
Armáda

náhled OK-UIC
OK-UIC

Mil Mi-2Sz Hoplite
Aerocentrum

náhled 8216
8216

Mil Mi-2T Hoplite
Armáda

náhled 6545
6545

Mil Mi-4B Hound A
Armáda

náhled 8142
8142

Mil Mi-4A Hound A
Armáda

náhled 1247
1247

Mil Mi-4A Hound A
Armáda

Informace o tomto vrtulníku byly naposledy upraveny 8. 11. 2017
Sdílet vrtulník