0786 Mil Mi-24V Hind E (Mi-35)
Registrace | 0786 |
---|---|
Typ | Mil Mi-24V Hind E (Mi-35) |
Majitel a provozovatel | Armáda |
Vyroben | 1987 |
Výrobní číslo | 730786 |
Stav | nelétá |
Do služby uveden jako 0786 | 10. 8. 1987 |
Ze služby vyřazen | 23. 10. 1992 |
Štítky:
O vrtulníku
Vrtulník byl převeden do stavu Armády SR. V dnešní době se nachází ve VHM Piešťany.Mil Mi-24V Hind E trupového čísla 0786 (v. č. 730786) byl středně těžký bitevní vrtulník. Byl poháněn dvěma motory Klimov TV3-117V.
Časová osa vrtulníku
1987-00-00 | 1987 | Vyroben | |||
1987-04-15 | 15. 4. 1987 | ukončení výroby na lince zdroj | |||
1987-04-16 | 16. 4. 1987 | zařazený do provozu zdroj | |||
1987-05-06 | 6. 5. 1987 | zalétání stroje zdroj | |||
1987-05-15 | 15. 5. 1987 | opustil výrobní závod zdroj | |||
1987-06-16 | 16. 6. 1987 | začátek přeletu do ČSSR zdroj | |||
1987-06-29 | 29. 6. 1987 | ukončení přeletu do ČSSR, 7,5 letové hodiny, 7 mezipřistání zdroj | |||
1987-08-10 | 10. 8. 1987 | Uveden do služby Armády jako 0786 zdroj | |||
1987-08-10 | 10. 8. 1987 | vrtulník převzal 11. vrp, Plzeň-Bory, přidělen 1. vrl zdroj | |||
1987-08-19 | 19. 8. 1987 | první let v ČSSR zdroj | |||
1991-06-07 | 7. 6. 1991 | Náraz do koruny stromu v oblasti obce Holoubkov v 17,45. Poškozené 3 listy rotoru. zdroj | |||
1991-09-08 | 8. 9. 1991 | 1. letka, 11. vrp, Plzeň-Líně zdroj | |||
1992-10-22 | 22. 10. 1992 | vyřazený z evidence útvaru Plzeň-Líně zdroj | |||
1992-10-23 | 23. 10. 1992 | Vyřazen ze služby Armády zdroj | |||
1992-10-23 | 23. 10. 1992 | stroj převzala Slovenská republika: nálet 679,31 hodiny / 1900 letů, zůstatková hodnota stanovena na 14 054 258 Kčs zdroj | |||
1992-10-27 | 27. 10. 1992 | přelet Plzeň-Líně - Sliač zdroj | |||
1992-12-08 | 8. 12. 1992 | neúspěšný pokus o přelet Sliač - Prešov zdroj | |||
1992-12-09 | 9. 12. 1992 | přelet Sliač - Prešov zdroj | |||
1995-12-31 | 31. 12. 1995 | nálet 781 hodin zdroj | |||
1997-06-12 | 12. 6. 1997 | odeslán na GO.1 do LO Trenčín: nálet 783,46 hodin / 2160 letů zdroj | |||
1999-04-29 | 29. 4. 1999 | ukončení GO.1 zdroj | |||
1999-05-03 | 3. 5. 1999 | přelet do Prešova zdroj | |||
2000-05-05 | 5. 5. 2000 | IDEE 2000 Trenčín, statická ukázka zdroj | |||
2001-06-02 | 2. 6. 2001 | Helimeet International, ketiště Liege - Bierset v Belgii zdroj | |||
2002-06-08 | 8. 6. 2002 | SIAD 2002 Bratislava, letová skupina zdroj | |||
2003-05-31 | 31. 5. 2003 | letecký den Sliač, letová ukázka zdroj | |||
2004-06-12 | 12. 6. 2004 | SIAD 2004 Bratislava, letová skupina zdroj | |||
2006-04-04 | 4. 4. 2006 | poslední let: 1686,52 hodin / 4534 letů zdroj | |||
2007-08-00 | 8. 2007 | Šarišský slet ULL, letiště Ražňany zdroj | |||
2010-02-00 | 2. 2010 | poslední konzervační práce v Prešově, určen pro VHM Piešťany zdroj | |||
2012-04-29 | 29. 4. 2012 | konec technické životnosti zdroj |
Sdílet vrtulník
Galerie
O výrobci
Moskevský vrtulníkový závod M. L. Mila (anglicky označován jako Mil Helicopters) je ruská konstrukční kancelář založená v roce 1947 Michailem Leonťjevičem Milem. V roce 2006 se Mil, společně dalšími ostatními ruskými výrobci vrtulníků Kamov a Rostvertol, stal součástí koncernu Vertolety Rossii (česky Ruské vrtulníky). Obchodní značka Mil zůstala u vrtulníků zachována.
Závod sídlí v Ljuberckém rajónu v Moskevské oblasti, nedaleko Moskvy.
V databázi Helidat.cz je 615 vrtulníků, u kterých je uveden jako výrobce Mil.
O provozovateli
Označením Armáda je myšlen provoz pod všemi vojenskými leteckými útvary.
- 1950–1954 – Československá armáda (ČSA)
- 1954–1990 – Československá lidová armáda (ČSLA)
- 1990–1992 – Československá armáda (ČSA)
- od 1993 – Armáda České republiky (AČR)
Domovská stránka: www.acr.army.cz
V databázi Helidat.cz je 491 vrtulníků, u kterých je uveden jako provozovatel Armáda.
Komentáře
Podobné vrtulníky
Informace o tomto vrtulníku byly naposledy upraveny 31. 8. 2019
Sdílet vrtulník