0704 Mil Mi-24V Hind E (Mi-35)
Registrace | 0704 |
---|---|
Typ | Mil Mi-24V Hind E (Mi-35) |
Majitel a provozovatel | Armáda |
Vyroben | 1985 |
Výrobní číslo | 730704 |
Stav | nelétá |
Do služby uveden jako 0704 | 21. 12. 1985 |
Ze služby vyřazen | 23. 10. 1992 |
Štítky:
O vrtulníku
Vrtulník byl převeden do stavu Armády SR.Mil Mi-24V Hind E trupového čísla 0704 (v. č. 730704) byl středně těžký bitevní vrtulník. Byl poháněn dvěma motory Klimov TV3-117V.
Časová osa vrtulníku
1985-00-00 | 1985 | Vyroben | |||
1985-09-21 | 21. 9. 1985 | ![]() | zařazený do provozu zdroj | ||
1985-09-26 | 26. 9. 1985 | ![]() | zalétání stroje zdroj | ||
1985-10-00 | 10. 1985 | ![]() | opustil výrobní závod zdroj | ||
1985-12-19 | 19. 12. 1985 | ![]() | přelet na letiště Plzeň-Bory v ČSSR zdroj | ||
1985-12-21 | 21. 12. 1985 | Uveden do služby Armády jako 0704 zdroj | |||
1985-12-21 | 21. 12. 1985 | ![]() | vrtulník převzal 11. vrp, Plzeň-Bory, přidělen 2. vrl zdroj | ||
1991-09-08 | 8. 9. 1991 | ![]() | 2. vrl 11. vrp, Plzeň-Líně zdroj | ||
1992-10-22 | 22. 10. 1992 | ![]() | vyřazený z evidence útvaru Plzeň-Líně zdroj | ||
1992-10-23 | 23. 10. 1992 | Vyřazen ze služby Armády zdroj | |||
1992-10-23 | 23. 10. 1992 | ![]() | stroj převzala Slovenská republika: nálet 915,26 hodiny / 2261 letů, zůstatková hodnota stanovena na 8 139 661 Kčs zdroj | ||
1992-10-27 | 27. 10. 1992 | ![]() | přelet Plzeň-Líně - Sliač zdroj | ||
1992-12-08 | 8. 12. 1992 | ![]() | neúspěšný pokus o přelet Sliač - Prešov zdroj | ||
1992-12-09 | 9. 12. 1992 | ![]() | přelet Sliač - Prešov zdroj | ||
1993-00-01 | 1. 1993 | ![]() | přidělen kmenový technik: palubní technik prap. Anton Zdeněk zdroj | ||
1994-03-08 | 8. 3. 1994 | ![]() | odeslán na revizi R.1 do LO Trenčín: nálet 971,55 hodin zdroj | ||
1995-01-11 | 11. 1. 1995 | ![]() | ukončení revize R.1 (prodloužení životnosti o 300 hodin nebo 3 roky) zdroj | ||
1995-12-31 | 31. 12. 1995 | ![]() | nálet 980 hodin zdroj | ||
2002-10-28 | 28. 10. 2002 | ![]() | odeslán na GO.1 do LO Trenčín: nálet 1225,54 hodin / 2694 letů zdroj | ||
2002-10-31 | 31. 10. 2002 | ![]() | GO v LO Trenčín zdroj | ||
2004-12-01 | 1. 12. 2004 | ![]() | ukončení GO.1 (prodloužení životnosti o 1000 hodin nebo 7 let) zdroj | ||
2004-12-15 | 15. 12. 2004 | ![]() | převzetí útvarem po GO.1 zdroj | ||
2008-10-01 | 1. 10. 2008 | ![]() | Nouzové přistání na dálnici D1 nedaleko Považskej Bystrice. Příčinou bylo náhlé snížení výkonu jednoho z motorů. Vrtulník plnil úkol doprovodu policejního konvoje, který převážel zásilku Euro. Poslední let: nálet 1507,38 hodin / 3453 letů. zdroj | ||
2011-00-01 | 1. 2011 | ![]() | vrak vrtulníku ve VVP Lešť, slouží k výcviku speciálních jednotek zdroj |
Galerie
Pokud máte vlastní fotografii, která by se do galerie hodila, můžete nám jí poslat.
O výrobci
Moskevský vrtulníkový závod M. L. Mila (anglicky označován jako Mil Helicopters) je ruská konstrukční kancelář založená v roce 1947 Michailem Leonťjevičem Milem. V roce 2006 se Mil, společně dalšími ostatními ruskými výrobci vrtulníků Kamov a Rostvertol, stal součástí koncernu Vertolety Rossii (česky Ruské vrtulníky). Obchodní značka Mil zůstala u vrtulníků zachována.
Závod sídlí v Ljuberckém rajónu v Moskevské oblasti, nedaleko Moskvy.
V databázi Helidat.cz je 615 vrtulníků, u kterých je uveden jako výrobce Mil.
O provozovateli
Označením Armáda je myšlen provoz pod všemi vojenskými leteckými útvary.
- 1950–1954 – Československá armáda (ČSA)
- 1954–1990 – Československá lidová armáda (ČSLA)
- 1990–1992 – Československá armáda (ČSA)
- od 1993 – Armáda České republiky (AČR)
Domovská stránka: www.acr.army.cz
V databázi Helidat.cz je 479 vrtulníků, u kterých je uveden jako provozovatel Armáda.