0215 Mil Mi-24D Hind D
Registrace | 0215 |
---|---|
Typ | Mil Mi-24D Hind D |
Majitel a provozovatel | Armáda |
Vyroben | 1982 |
Výrobní číslo | 340215 |
Stav | nelétá |
Do služby uveden jako 0215 | 18. 6. 1982 |
Ze služby vyřazen | 27. 10. 1992 |
Štítky:
O vrtulníku
Vrtulník byl vyroben koncem března 1982 v SSSR. Do ČSSR, konkrétně Prostějova, přilétl v červnu 1982. 18. června byl přidělen k 3.vrl 51.vrp v Prostějově. Tam sloužil až 22. října 1992. O pár dní později byl přidělen do stavu Armády Slovenské republiky s náletem necelých 1421 hodin (3416 letů).Mil Mi-24D Hind D trupového čísla 0215 (v. č. 340215) byl středně těžký bitevní vrtulník. Byl poháněn dvěma motory Klimov TV3-117V.
Časová osa vrtulníku
1982-00-00 | 1982 | Vyroben | |||
1982-03-31 | 31. 3. 1982 | ![]() | ukončení výroby zdroj | ||
1982-04-06 | 6. 4. 1982 | ![]() | zařazení do provozu zdroj | ||
1982-05-18 | 18. 5. 1982 | ![]() | zalétání stroje zdroj | ||
1982-05-19 | 19. 5. 1982 | ![]() | stroj opustil výrobní závod zdroj | ||
1982-06-18 | 18. 6. 1982 | Uveden do služby Armády jako 0215 zdroj | |||
1982-06-18 | 18. 6. 1982 | ![]() | vrtulník převzal 51. vrp v Prostějově, přidělen 3. vrl zdroj | ||
1984-00-01 | 1. 1984 | ![]() | 1. vrl 51. vrp, Prostějov zdroj | ||
1989-10-31 | 31. 10. 1989 | ![]() | odeslán na GO.1 do Maďarska (LO Szigethalom Pestvidéki Gepgyár): nálet 968 hodin zdroj | ||
1990-03-23 | 23. 3. 1990 | ![]() | ukončení GO.1 zdroj | ||
1992-09-04 | 4. 9. 1992 | ![]() | CSIAF92 Bratislava zdroj | ||
1992-10-22 | 22. 10. 1992 | ![]() | vyřazený z evidence útvaru v Prostějově zdroj | ||
1992-10-27 | 27. 10. 1992 | Vyřazen ze služby Armády zdroj | |||
1992-10-27 | 27. 10. 1992 | ![]() | stroj převzala Slovenská republika: nálet 1420,58 hodiny / 3416 letů, zůstatková hodnota 11 064 411 Kčs zdroj | ||
1992-11-02 | 2. 11. 1992 | ![]() | přelet Prostějov - Sliač zdroj | ||
1992-12-09 | 9. 12. 1992 | ![]() | přelet Sliač - Prešov zdroj | ||
1993-00-01 | 1. 1993 | ![]() | přidělen kmenový technik: palubní technik rtm. Ján Filo zdroj | ||
1994-08-20 | 20. 8. 1994 | ![]() | SIAD94 Bratislava zdroj | ||
1995-09-23 | 23. 9. 1995 | ![]() | letecký den Kuchyňa zdroj | ||
1995-12-31 | 31. 12. 1995 | ![]() | nálet 1752 hodin zdroj | ||
1996-00-01 | 1. 1996 | ![]() | přidělen kmenový technik: technik rtm. Radoslav Šingľár zdroj | ||
1998-03-27 | 27. 3. 1998 | ![]() | vyčerpán časový resurs do GO zdroj | ||
2001-04-00 | 4. 2001 | ![]() | odeslán na GO.2 do LO Trenčín: nálet 1846,31 hodin (přesun Prešov - Trenčín na valníku) zdroj | ||
2004-00-01 | 1. 2004 | ![]() | přidělen kmenový technik: technik nrtm. Marek Nálepka zdroj | ||
2004-02-26 | 26. 2. 2004 | ![]() | ukončení GO.2, prodloužení živostnosti o 1000 hodin / 7 let zdroj | ||
2004-06-12 | 12. 6. 2004 | ![]() | SIAD 2004 Bratislava, statická ukázka zdroj | ||
2006-00-01 | 1. 2006 | ![]() | přidělen kmenový technik: technik rtm. Peter Coronič zdroj | ||
2006-05-30 | 30. 5. 2006 | ![]() | letecký den při příležitosti uzavření letiště Vajnory, statická ukázka zdroj | ||
2006-07-29 | 29. 7. 2006 | ![]() | letecký den Holíč, letová ukázka zdroj | ||
2008-00-01 | 1. 2008 | ![]() | pojmenován Obelix zdroj | ||
2009-00-01 | 1. 2009 | ![]() | přidělen kmenový technik: technik Viktor Tomčák zdroj | ||
2009-05-30 | 30. 5. 2009 | ![]() | Den otevřeného letiště Kuchyň, letová ukázka zdroj | ||
2009-06-13 | 13. 6. 2009 | ![]() | Národní letecké dny, Piešťany, přeletová skupina zdroj | ||
2009-11-19 | 19. 11. 2009 | ![]() | poslední let, nálet 2640,39 hodin / 6968 letů zdroj | ||
2009-12-31 | 31. 12. 2009 | ![]() | konec technické životnosti zdroj |
Galerie
Pokud máte vlastní fotografii, která by se do galerie hodila, můžete nám jí poslat.
O výrobci
Moskevský vrtulníkový závod M. L. Mila (anglicky označován jako Mil Helicopters) je ruská konstrukční kancelář založená v roce 1947 Michailem Leonťjevičem Milem. V roce 2006 se Mil, společně dalšími ostatními ruskými výrobci vrtulníků Kamov a Rostvertol, stal součástí koncernu Vertolety Rossii (česky Ruské vrtulníky). Obchodní značka Mil zůstala u vrtulníků zachována.
Závod sídlí v Ljuberckém rajónu v Moskevské oblasti, nedaleko Moskvy.
V databázi Helidat.cz je 615 vrtulníků, u kterých je uveden jako výrobce Mil.
O provozovateli
Označením Armáda je myšlen provoz pod všemi vojenskými leteckými útvary.
- 1950–1954 – Československá armáda (ČSA)
- 1954–1990 – Československá lidová armáda (ČSLA)
- 1990–1992 – Československá armáda (ČSA)
- od 1993 – Armáda České republiky (AČR)
Domovská stránka: www.acr.army.cz
V databázi Helidat.cz je 483 vrtulníků, u kterých je uveden jako provozovatel Armáda.