0100 Mil Mi-24D Hind D
Registrace | 0100 |
---|---|
Typ | Mil Mi-24D Hind D |
Majitel a provozovatel | Armáda |
Vyroben | 1980 |
Výrobní číslo | M340100 |
Stav | nelétá |
Do služby uveden jako 0100 | 15. 8. 1980 |
Ze služby vyřazen | 22. 10. 1992 |
Štítky:
O vrtulníku
Vrtulník byl vyroben v roce 1980 v SSSR. Do ČSSR byl přeletěn 15. srpna 1980 společně s vrtulníky 0101, 0102 a 0103. Byl přidělen k 51.vrp v Prostějově. V listopadu 1981 byl přesunut na letiště Plzeň-Bory Plzeň-Bory k odloučené 4. vrl 51.vrp (od srpna 1983 11. vrp). V srpnu 1987 se opět vrátil k 51.vrp do Prostějova, kde sloužil až do 22. října 1992. Následující den byl přidělen do stavu Armády Slovenské republiky s náletem necelých 1478 hodin (3843 letů).Vrtulník je v současné době v muzeu v Piešťanech.
Mil Mi-24D Hind D trupového čísla 0100 (v. č. M340100) byl středně těžký bitevní vrtulník. Byl poháněn dvěma motory Klimov TV3-117V.
Časová osa vrtulníku
1980-00-00 | 1980 | Vyroben | |||
1980-05-16 | 16. 5. 1980 | ![]() | zařazení do provozu zdroj | ||
1980-05-17 | 17. 5. 1980 | ![]() | první let zdroj | ||
1980-05-24 | 24. 5. 1980 | ![]() | zalétání stroje zdroj | ||
1980-06-19 | 19. 6. 1980 | ![]() | stroj opustil výrobní závod zdroj | ||
1980-07-10 | 10. 7. 1980 | ![]() | začátek přeletu do ČSSR zdroj | ||
1980-07-17 | 17. 7. 1980 | ukončení přeletu ČSSR s 8 mezipřistáními zdroj | |||
1980-08-15 | 15. 8. 1980 | Uveden do služby Armády jako 0100, vrtulník převzal 51. vrp v Prostějově, přidělen 3. vrl zdroj | |||
1980-08-21 | 21. 8. 1980 | ![]() | první let v Prostějově zdroj | ||
1981-11-01 | 1. 11. 1981 | 4. vrl 51. vrp, Prostějov zdroj | |||
1982-09-15 | 15. 9. 1982 | přesun na letiště Plzeň-Bory zdroj | |||
1983-08-01 | 1. 8. 1983 | 11. vrl, Plzeň-Bory zdroj | |||
1985-07-01 | 1. 7. 1985 | 1. vrl 11. vrp, Plzeň-Bory zdroj | |||
1985-07-22 | 22. 7. 1985 | ![]() | odeslán na GO.1 do SSSR: nálet 725,18 / 2066 letů zdroj | ||
1986-12-20 | 20. 12. 1986 | ![]() | ukončení GO.1 zdroj | ||
1987-07-30 | 30. 7. 1987 | 2. vrl 51. vrp, Prostějov zdroj | |||
1992-10-22 | 22. 10. 1992 | vyřazený z evidence útvaru v Prostějově zdroj | |||
1992-11-02 | 2. 11. 1992 | přelet Prostějov - Sliač zdroj | |||
1992-12-09 | 9. 12. 1992 | přelet Sliač - Prešov zdroj | |||
1993-01-01 | 1993 | přidělen kmenový technik: technik npor. Anton Pľuťa zdroj | |||
1995-12-31 | 31. 12. 1995 | nálet 1546 hodin zdroj | |||
1996-00-01 | 1. 1996 | přidělen kmenový technik: technik npor. Ján Gribanič zdroj | |||
1996-09-24 | 24. 9. 1996 | odeslán na GO.2 do LO Trenčín: nálet 1548,03 hodin / 4037 letů zdroj | |||
1998-10-22 | 22. 10. 1998 | ukončení GO.2 zdroj | |||
1998-10-23 | 23. 10. 1998 | stroje převzala Slovenská republika: nálet 1476,59 hodiny / 3843 letů, zůstatková hodnota byla stanovena na 4 375 846 Kčs zdroj | |||
2004-09-14 | 14. 9. 2004 | poslední let: nálet 2066,11 hodiny / 5667 letů zdroj | |||
2005-09-22 | 22. 9. 2005 | konec technické životnosti, protože nebyly vyměněny některé agregáty zdroj | |||
2006-01-01 | 2006 | Vojenské historické muzeum Piešťany zdroj |
Galerie
Pokud máte vlastní fotografii, která by se do galerie hodila, můžete nám jí poslat.
O výrobci
Moskevský vrtulníkový závod M. L. Mila (anglicky označován jako Mil Helicopters) je ruská konstrukční kancelář založená v roce 1947 Michailem Leonťjevičem Milem. V roce 2006 se Mil, společně dalšími ostatními ruskými výrobci vrtulníků Kamov a Rostvertol, stal součástí koncernu Vertolety Rossii (česky Ruské vrtulníky). Obchodní značka Mil zůstala u vrtulníků zachována.
Závod sídlí v Ljuberckém rajónu v Moskevské oblasti, nedaleko Moskvy.
V databázi Helidat.cz je 615 vrtulníků, u kterých je uveden jako výrobce Mil.
O provozovateli
Označením Armáda je myšlen provoz pod všemi vojenskými leteckými útvary.
- 1950–1954 – Československá armáda (ČSA)
- 1954–1990 – Československá lidová armáda (ČSLA)
- 1990–1992 – Československá armáda (ČSA)
- od 1993 – Armáda České republiky (AČR)
Domovská stránka: www.acr.army.cz
V databázi Helidat.cz je 485 vrtulníků, u kterých je uveden jako provozovatel Armáda.