OK-VIK Mil Mi-2R Hoplite
Registrace | OK-VIK |
---|---|
Typ | Mil Mi-2R Hoplite |
Provozovatel | Helicopter s.r.o. |
Vyroben | 1985 |
Výrobní číslo | 5211135050 |
Stav | nelétá |
Zapsán do LR ÚCL | 18. 4. 1995 |
Vymazán | 20. 1. 1998 |
Štítky:
O vrtulníku
Jednalo se dlouhodobý pronájem z Ukrajiny.Mil Mi-2R Hoplite registrační značky OK-VIK (v. č. 5211135050) byl střední zemědělský vrtulník klasické konstrukce s jedním třílistým pravotočivým nosným a dvoulistým vyrovnávacím rotorem. Stroj je vybaven pevným (nezatahovatelným) tříbodovým podvozkem. Byl poháněn dvěma motory Isotov GTD-350.
Časová osa vrtulníku
1985-01-01 | 1985 | Vyroben v polském závodě WSK PZL Świdnik zdroj | |||
1995-04-18 | 18. 4. 1995 | Zapsán do českého rejstříku jako OK-VIK zdroj | |||
1998-01-20 | 20. 1. 1998 | Vymazán z českého rejstříku zdroj |
Galerie
Pokud máte vlastní fotografii, která by se do galerie hodila, můžete nám jí poslat.
O výrobci
Moskevský vrtulníkový závod M. L. Mila (anglicky označován jako Mil Helicopters) je ruská konstrukční kancelář založená v roce 1947 Michailem Leonťjevičem Milem. V roce 2006 se Mil, společně dalšími ostatními ruskými výrobci vrtulníků Kamov a Rostvertol, stal součástí koncernu Vertolety Rossii (česky Ruské vrtulníky). Obchodní značka Mil zůstala u vrtulníků zachována.
Závod sídlí v Ljuberckém rajónu v Moskevské oblasti, nedaleko Moskvy.
V databázi Helidat.cz je 615 vrtulníků, u kterých je uveden jako výrobce Mil.
O provozovateli
Dnes již zaniklá společnost Helicopter s.r.o. provozovala od svého vzniku v květnu 1994 vrtulníky Mil Mi-2 a později PZL Kania. V letech 1995 - 2003 provozovala LZS na stanici Kryštof 13 v Hosíně, kde jí vystřídala ALFA-HELIKOPTER s.r.o. V roce 2006 převedla poslední provozovaný vrtulník, a to PZL Kania OK-VIL společnosti TABS HELICOPTER. Společnost oficiálně zanikla v srpnu 2010.
V databázi Helidat.cz je 7 vrtulníků, u kterých je uveden jako provozovatel Helicopter a 8 vrtulníků označených štítkem Helicopter s.r.o..