Vrtulník byl zcela zničen při nehodě 30. září 1997 v nepřístupném terénu, když narazil do svahu Kozích hřbetů v nadmořské výšce 1350 metrů. Při nehodě zahynula celá čtyřčlenná posádka.
PZL Kania registrační značky OK-WIM (v. č. 900203)
byl
střední víceúčelový
osmimístný
vrtulník klasické konstrukce vycházející přímo z mil Mi-2, tedy s jedním třílistým pravotočivým nosným a dvoulistým vyrovnávacím rotorem z kompozitů. Stroj je vybaven pevným (nezatahovatelným) tříbodovým podvozkem. Byl poháněn
dvěma motory
Allison 250-C20B.
PZL-Świdnik S.A. je polský výrobní závod založený v roce 1951 pod tehdejším názvem WSK Świdnik jako závod pro komunikačních vybavení. O šest let zpátky se závod přejmenoval WSK PZL Świdnik, tedy Panstowe Zakłady Lotnicze (Státní Letecké Závody). Polsku na základě dohod RVHP (Rada Vzájemné Hospodářské Pomoci) připadla výroba vrtulníků a proto PZL začlo vyrábět liceční vrtulníky Mil Mi-1 (SM-1) a později Mil Mi-2. Výroba tohoto stroje učinila PZL jedním z největších výrobců vrtulníků na světě.
O provozovateli
Dnes již zaniklá společnost Helicopter s.r.o. provozovala od svého vzniku v květnu 1994 vrtulníky Mil Mi-2 a později PZL Kania. V letech 1995 - 2003 provozovala LZS na stanici Kryštof 13 v Hosíně, kde jí vystřídala ALFA-HELIKOPTER s.r.o. V roce 2006 převedla poslední provozovaný vrtulník, a to PZL Kania OK-VIL společnosti TABS HELICOPTER. Společnost oficiálně zanikla v srpnu 2010.
Výpis všech vrtulníků, u kterých je či byl provozovatelem Helicopter s.r.o.
Informace o tomto vrtulníku byly naposledy upraveny 8.1.2017
Pokud jste našli chybu, nebo máte lepší informace o vrtulníku, napište nám to do komentáře nebo kontaktního formuláře dole na stránce. Za každé info budeme vděční, děkujeme!